De câte ori scriam povestiri

De câte ori scriam povestiri nu am simțit niciodată nevoia să îmi fac un plan înainte de a începe să scriu. Aveam în mare subiectul în minte așa că scriam și gata. Chiar și „Topograful” care are 23 de pagini, o nuvelă în toată regula, l-am scris în câteva zile fără să am nevoie de cine știe ce fișe auxiliare.

novel-writing-fb

Am încercat să fac la fel și cu primul meu roman care a fost „Apocalipsa după Ceaușescu” și nu prea mi-a reușit. A trebuit să îl rescriu de câteva ori pentru că aveam trei rânduri de Ceaușei fiecare cu metehnele și obiceiurile lui  bașca aventurile amoroase ale protagonistului. Am făcut fișe de personaje și totul a decurs mai ușor. Când am ajuns la URSSA, un roman de aproape 300 de pagini cu zeci de personaje și tot atâtea situații diferite am fost obligat să fac fișe pentru că am observat că există cititori care chiar iau în serios ceea ce scriu. Una din cititoarele primului meu roman m-a certat că a scăpat trenul de Oradea pentru că a luat de bune mersul trenurilor din „Apocalipsa”.

La fel s-a întâmplat apoi cu romanele polițiste unde nu puteam să îmi las imaginația să zburde pentru că polițist, ne-polițist o asemenea proză are totuși rigorile ei și trebuie să te încadrezi în ele. Chiar dacă nu am respectat întocmai canoanele genului trebuia să fiu mai coerent decât într-o proză fantastică de câteva pagini.

Mai iau o zi, două pauză apoi voi începe un nou roman. Sunt tentat de două, nu știu încă pe care să îl încep, dar indiferent care va fi știu sigur că va avea peste 300 de pagini.

Lasă un răspuns

