Dacă aș câștiga un miliard

Dacă aș câștiga un miliard… mă rog ar fi bun și numai un milion dar atunci să fie euro oare ce aș face cu ei?!

Cu gândul la întrebarea asta din când în când mai joc la loto dar până acum nu prea mi-a surârs norocul.

Euros

Pentru că scriu cărți cu subiecte fanteziste îmi pot permite să-mi imaginez că într-o zi voi câștiga totuși. Ei bine, ce am să fac cu ei?

Primul gând ar fi să îmi reeditez într-o ediție de lux, în volume cu foi veline Operele complete. În timp ce savuram gândul ăsta am dat cu ochii de volumele cu foi veline ale lui Sadoveanu, adevărate bijuterii tipografice, pe care nu le-a deschis nimeni de ani sau poate chiar zeci de ani.

Dacă aș fi scris atât de bine, editurile s-ar fi repezit asupra mea ca leii asupra unei gazele ca să-mi publice cărțile fără să trebuiască să cheltui eu miliardul câștigat.

Am renunțat la ideea asta dar ce altceva să fac cu banii?

Am revenit cu gândul la dragostea dintâi și m-am întrebat oare cum ar fi dacă aș institui câte un premiu pentru povestiri și romane SF cu premii pe măsură – zece mii de euro premiul întâi și nici celelate premii să nu fie prea mici.

La suma asta parcă ai avea pretenții să scrie autorul premiat cel puțin ca Asimov, asta ca să dau un exemplu clasic, deși nici alții ceva mai tineri nu scriu rău. Fără comisii și jurii care să fie sensibile la ochi frumoși și alte calități extraliterare.

Cum ar fi? Bine, foarte bine, sper numai să câștig.

Lasă un răspuns

