Reproșuri și iar reproșuri… în bună parte îndreptățite

Astăzi având ceva mai mult timp la dipoziție am recitit câteva recenzii de pe

https://www.goodreads.com/search?q=somesan

Cele mai multe sunt pozitive dar câteva îmi reproșează, pe bună dreptate, că romanele sunt prea scurte, că lumea pe care o construiesc cu migală acolo se încheie de îndată ce cititorul se atașează de ea.

E perfect adevărat numai că am și o explicație: scriu scurt și concis pentru că de multe ori atunci când încep un roman nu știu sigur dacă îl va accepta vreo editură sau va trebui să îl public pe cheltuiala mea. Ori una este să scoți un roman de 172 de pagini pe banii tăi și alta unul de 350 de pagini. Mea maxima culpa deci.

Și pentru că tot e duminică și visez îmi imaginez că dacă aș trăi în America și aș fi plătit la număr de cuvinte poate că îl loc de 45 de mii de cuvinte romanele mele ar avea o sută de mii de cuvinte 🙂

Lasă un răspuns

