Am recitit romanul ”Mâna rece” de Serge Brussolo

 

În așteptarea romanului ”Convinge-mă” de Lee Child am recitit romanul ”Mâna rece” de Serge Brussolo pentru că cineva mi-a spus că ar fi un pic asemănătoare.

mana-rece_1_fullsize

De la bun început trebuie să spun că ”Mâna rece” este un simplu roman polițist și este lipsit de atmosfera de mister obișnuită la Brussolo. Dacă nu aș fi văzut autorul nu aș fi ghicit în vecii vecilor că este scrisă de el. S

Să ne înțelegem: nu spun că este un roman prost. Dar parcă după ce citești ”Haita” sau ”Coșmar de închiriat” parcă ai alte așteptări.

În concluzie ”Mâna rece” este romanul unui jaf ceva mai aparte. Acțiunea romanului are loc într-un viitor extrem de apropiat și singurul lucru care ne arată asta ar fi noii saci speciali în care bun băncile numerarul. Sunt confecționați dintr-un material noi – superkevlar – care nu poate fi tăiat și nici ars iar lacătul care îi închide este confecționat ”dintr-un material folosita la fabricarea navetelor spațiale”. Rezistența neobișnuită a sacilor și imposibilitatea hoților de a-i deschide are un rol primordial în desfășurarea romanului dar nu am să vă spun nimic despre asta ci am să vă las să descoperiți întorsăturile neobișnuite ale acțiunii.

Concluzia finală ar fi: un roman polițist bun dar nici o asemănare cu romanul lui Lee Child.

Un comentariu


Lasă un răspuns

