Am împlinit ieri 62 de ani. Moment numai bun pentru

Am împlinit ieri 62 de ani. Moment numai bun pentru o privire retrospectivă asupra a ce am scris până acum. Nu știu foarte bine pe cine ar putea interesa așa ceva dar asta e: mă furnică retrospectiva.

book-wallpaper10

Am început foarte de timpuriu să scriu poezie dar nu am păstrat nici măcar o singură poezie întreagă. Arta poetică nu a pierdut nimic prin asta pentru că erau mai degrabă poezii adolescentine și nu suficient de ”revoluționare” pentru a interesa pe cineva.

Cea mai adaptată vremurilor pare să fi fost una al cărei titlul l-am pierdut dar care începea cam așa:

 

”Eu n-am crescut în umbre de altare

Și zeilor eu nu m-am închinat

S-au limpezit în ochii mei izvoare

Ce neștiuți străbuni le-au tulburat.”

 

Am scris și câteva poezii patriotice dar cum nu atingeam esența cerută de partid – era vorba în ele mai mult de daci și alți străbuni – nu am fost considerat un poet promițător așa că am renunțat și eu mulțumindu-mă cu acrostihuri făcute pentru colegele mele.

Pentru că am fost o pasăre călătoare și m-am mutate de nenumărate ori iar pe vremea aia nu existau arhive electronice toate poeziile tinereții mele s-au pierdut. Nici o pagubă nici pentru mine, nici pentru ele.

Mai mult noroc am avut cu povestirile SF care s-au dovedit un excelent debușeu pentru fantezia mea debordantă. Poate că aș fi renunțat și la proza SF dacă chiar la începuturi nu aș fi primit premiul întâi pentru povestirile ”Să n-o săruți pe Isabel” și ”O cască albă și un copil în ploaie”. Nu am fost niciodată adeptul premiilor, mai ales cele obținute în România, dar trebuie să spun faptul că acel prim premiu m-a încurajat mai mult decât îmi face plăcere să o recunosc.

De atunci am scris peste 80 de povestiri, cele mai multe SF dar și șase romane, două SF și patru polițiste. Pentru a nu rătăci și povestirile la fel cum s-a întâmplat cu poeziile le-am publicat în diferite reviste iar peste 70 dintre ele pot fi găsite aici:

 

http://www.poezie.ro/index.php/author/0005199/index.html

 

O parte din ele le-am pus și pe blog și pot fi citite liber. Tot acolo se găsește o versiune în

engleză a culegerii de povestiri din volumul: Să n-o săruți pe Isabel”.

 

https://sergiusomesan.wordpress.com/do-not-kiss-isabel-la-liber/

 

Tot ce pot să sper este ca în curând să umblu o blibliotecă uite așa de mare cu romanele mele 🙂

carti-multe

Lasă un răspuns

