M-am uitat la trailerul unui film rusesc

La îndemnul lui assassincg am văzut  trailerul unui film rusesc.

https://assassincg.wordpress.com/2016/11/22/attraction-trailer/

Frumos, interesant și de văzut anul viitor când va apărea în sfârșit.

Localizarea acțiunii este undeva în Rusia, posibil chiar Moscova și asta îmi ridică o problemă: unde să situez pe viitor acțiune romanelor mele?

La cele situate în Romania am fost criticat pentru că prea îmi ”autohtonizez” scrierile.

Mă refer în special la cele cinci romane polițiste:

” Vampirul de pe strada Sforii” – publicat la editura Datagroup în anul 2015,

”Pisica și căpcăunul” apărut în foileton aici:

http://fanzin.clubsf.ro/pisica-si-capcaunul-i/

și citit până astăzi de aproape cinci mii de cititori.

”Comisarul și cei șapte pitici” apărut anul ăsta la editura SmartPublishing

”Justițiarul” apărut la editura Vremea în primăvară și lansat cu turle și trâmbițe la Boockfestul din iunie anul acesta.

Toate volumele se mai găsesc la vânzare în librăriile virtuale ale patriei.

Toat din seria polițistă face parte și romanul ”Comisarul și blestemul sângelui” care face audiență pe la edituri, posibil tot din cauza localizării locale.

Părerea mea este că romanul ”Comisarul și blestemul sângelui” este cel mai bine realizat din toată seria poate tocmai din cauză că jumătate din acțiunea lui se petrece în afara țării 😦

Oare de ce această atracție pentru romanele care își desfășoară acțiunea în străinătate? Explicația cu exotismul locurilor descrise mă poate satisface până la un punct. Iar dacă ar fi așa atunci pentru străini acțiunea unui roman din Romania nu ar trebui să pară la fel de exotică? Ar trebui să le traduc ca să aflu asta…

 

 

Lasă un răspuns

