Un calcul amuzant şi o socoteală păguboasă

Un calcul amuzant şi o socoteală păguboasă

Am scos prin eforturi financiare proprii romanul „Comisarul şi cei şapte pitici” la editura SmartPublishing. Primul tiraj a fost de numai o sută de exemplare mai mult pentru testarea pieţii. Costul total a fost de aproximativ 1.250 lei.

Din cele o sută de exemplare 2o am oprit eu pentru a trimite la diferiţi prieteni, bloggeri şi critici literari.

IMG_0057

Cele 80 de exemplare rămase la vânzare – cu 25 de lei bucata – ar trebui să îmi aducă 2.000 lei numai că aproximativ 50% va trebui să rămână librarilor şi distribuitorilor aşa că voi rămâne – după vânzarea tuturor exemplarelor şi returnarea banilor – cu aproximativ o mie de lei. Poate mai mult, poate mai puţin, că am aproximat foarte mult în unele locuri. Dar una peste alta mă aştept ca după un an de zile să îmi intre în cont o mie de lei.

L-am întrebat pe şeful fiscului – care întâmplător mi-a fost şi coleg de liceu – dacă pentru mia asta de lei, câştigată în acest mod va trebui să plătesc impozit. Răspunsul lui m-a bulversat: „Sigur că da! Orice venit se impozitează!” Orice explicaţii din partea mea au fost inutile aşa că mă întreb dacă în loc să-i arăt calculul nu ar fi mai bine să-i arăt socoteala?

penis-symbol-vector-illustration-40363256

Lasă un răspuns

